Här sitter jag, mitt i natten, och känner mej fruktansvärt rastlös och kreativ. Väl vald tidpunkt (sagt med sarkasm...). Jag bara måste se till att rymma ur mitt förråd och göra det till ett hobbyrum. Jag ska skänka bort allt till Kattkommando Syd, utom ett par ynka saker med för stort sentimentalt värde. På så sätt gör jag en god gärning också. Sakerna säljs nämligen till förmån för hemlösa katter, och det känns skönt för mej som älskar katter mest av allt här på jorden. De små gynnarna ligger mej mycket varmt om hjärtat. Hade jag bara kunnat skulle jag tagit hand om dem alla! Suck. Nåja. Tillbaks till förrådet. Jag skall alltså inreda mitt förråd till ett hobbyrum. För dej som inte visste det, så älskar jag att pyssla, måla och skriva. Jag ska ha mitt staffli där ute, och ett skrivbord där jag kan sitta och gjuta och måla mina små gips-figurer. Skriver gör jag framför datorn i sovrummet. Jag har även blivit väldigt inspirerad av en riktigt kreativ tjej som heter Mia. Hon virkar små Amigurumi-figurer efter eget mönster och har till och med skrivit en egen virkbok! Jag brukar vara inne och kolla på hennes blogg, som hon kallar för just En kreativ liten blogg, och blir riktigt sugen på att själv börja virka små söta figurer. Amigurumi är ett Japanskt virksätt och figurerna kan se ut precis hur som helst. Det är bara ens egen fantasi som sätter stopp. Jag har beställt Mias bok idag och kommer inom kort att börja virka så fingrarna ryker. Har även planer på att skapa en 'lyckogroda' av ett gammalt mönster som min mamma ritade upp när jag var liten. Hon brukade sy grodor till alla som ville ha och de var så söta. Jag tänker alltså utöka denna groda med en idé jag har om en lyckogroda. Tänker också skriva en liten minibok att skicka med varje groda. Puh! Ja, jag har mycket att göra innan jag kan få utlopp för mina kreativa lustar. Så i helgen är det jag som börjar röjja i förrådet. Hobbyrum, here I come! Imorgon blir det storstädning i hemmet, med fönsterputsning och allt. Som Pippi Långstrump sjunger: Städa, städa varje fredag och så varje jul, det tycker jag är kul... Not. Avrundar med en bild av Mias amigurumi-bok.



¡Hasta la vista mis compañeros!

Kommentera

Publiceras ej