Läste i en av våra stora kvällstidningar i November om denna otroliga lilla kattunge vid namn Quasi Modo. Han föddes i Perth, Australien och han föddes med två ansikten! Enligt tidningens källor verkade han fullt nöjd och kunde både spinna och jama. Med båda munnarna! Jag vet inte riktigt om jag ska förskräckas eller fachineras av detta fenomen. Jag som är djurvän ut i fingerspetsarna kan ju inte låta bli att tycka synd om den lille stackaren. Lider han? Hur ska han veta med vilken mun han ska äta? Och blir han inte otroligt förvirrad när han kan öppna ögonen och får synintryck från fyra ögon istället för två? Naturen brukar ju själv sköta om och gallra bort det som inte ska finnas och det som är fruktansvärt fel. Men inte denna gången. Kanske är det meningen att lille Quasi Modo ska leva och att det har en orsak, men mitt hjärta blöder ändå för den lille. Jag undrar så hur det har gått för honom och om han fortfarande finns i livet.

Kommentera

Publiceras ej