Min allra bästaste vän Allek kom och hämtade mig idag så jag kunde handla hem lite nödvändigheter till mig och mina bebisar. Det är väldigt frustrerande att ha pengar på kontot men inte en möjlighet att kunna ta sig till en affär. Jag har ingen bil (buhu, stackars lilla mig), så jag är ganska låst. Degeberga ligger 5 km från mitt men ingen buss går dit. Den vänder vid Vittskövle Slott. Den går heller inte till Åhus, som ligger 12 km härifrån. Ska jag åka buss och handla får jag åka till Everöd. Men det går inte att betala med kort på bussen och vi har ingen bankomat i Vittskövle. Jämmer och elände. Jag måste skaffa mig en bil. Nog med gnäll.

När Allek och jag handlat körde vi och hämtade lilla Isis. En brun dvärgpudel valp på 9 månader som Allek och Danne ska passa i helgen. Helt underbar liten gulleplutt!!! Vi drack lite kaffe/te och spelade ett parti 500 innan Allek och Isis körde och hämtade Danne på jobbet. Tog lite gulliga bilder...













Och en liten filmsnutt på Isis när hon morrar på min granne. Hehe. Hon låter väldigt farlig!






Tack för att du finns Allek. Du är en verklig Vän i Nöden.










1 kommentarer

Allek

24 Jun 2010 07:34

Nu känner mig sig riktigt odräglig efter allt beröm.. humhum.. host;)

Kommentera

Publiceras ej