Jag är så frustrerad över det orimliga priset på stay-ups. De kostar 79 kronor per par! Och hur länge håller dom? Själv får jag en maska på åtminstånde den ena strumpan efter bara ett par timmar. Det kvittar hur mycket jag filar och smörjer mina fötter. De kan vara mjuka som bebis-fötter, jag får ändå maskor. Till och med på tån! Strumpbyxor verkar vara gjorda av ett lite tåligare och på något sätt mjukare material. Visst, jag får maskor på dem också, men inte riktigt lika snabbt. På många strumpbyxor finns det tå- och hälförstärkning, vilket jag tycker är bra. Det är kanske inte så snyggt, men det ser mycket bättre ut än att tån eller hälen sticker fram ur strumpan. Och jämför man priset på strumpbyxor och stay-ups så är det en enorm skillnad. Man kan köpa en 5-pack strumpbyxor för halva priset av ett par stay-ups. Det är orimligt! Ska de ha så högt pris borde de göra dem lite tåligare. Visst, tänker du säkert. Köp strumpbyxor då, istället för att sitta här och gnälla. Men jag vill inte ha strumpbyxor. Jag vill ha stay-ups. Strumpbyxor är fula, osexiga och sitter fruktansvärt illa i grenen. Det kvittar hur mycket man drar upp dem, de hänger ändå i grenen efter ett tag. Mycket fult. Hade jag kunnat skulle jag uppfinna stay-ups med bättre kvalité och sälja dem till ett rimligare pris. Men det kan jag inte. Så tills någon gör det får jag väl snällt finna mig i det höga priset och den dåliga kvalitén på stay-ups. För jag kommer aldrig att sätta på mig ett par strumpbyxor med häng i grenen.







3 kommentarer

Lukas

23 Apr 2011 14:45

Hur lyckas du med det?

Jag är en man och använder både stay up och strumpbyxor och gjort det i ganska många år och jag har nästan aldrig fått en maska på någon av dom jag köper. Jag köper mina nylonstrumpor på Lindex. Jag får heller inte det där hänget som du skriver om,Du kanske skall gå ner en storlek eller ta en annan modell eller är det så att strumpbyxor kanske är sydda till män =)

Mvh Lukas

Sussi

26 Apr 2011 00:04

Hahaha! Ja, du Lukas. Det ÄR kanske så att strumpbyxor är gjorda för män :D! Ja, jag förstår inte själv hur jag lyckas få maskor hela tiden. Mystiskt.

Tone landgren

03 Jul 2011 18:56

Hej. Jag köper la mote basic foot strumpbyxor för 40kr. Och tycker dom är jättebra, helförstärkt fot o hållbara, säljs av coop. Mvh. Tone.

Kommentera

Publiceras ej