Nu har jag kommit igång med mina Power Walks. Ja, Walks i alla fall. Det blev inte den starten jag hade tänkt mig, full fart framåt, utan mer en smygstart. Jag har haft problem med värk en tid och det har hindrat mig från att verkligen ge järnet. Men jag fick en intramuskulär kortisonspruta den 14/2, så nu känner jag mig bättre. Imorgon ska jag ta min första rejäla PW. Det ska bli så skönt. Jag ska verkligen ge allt.
Jag är ju som sagt nybörjare på det här med att träna, så om jag ska klara av att få den kondition och kropp som jag önskar måste jag börja med att motionera. Min kontition är katastrofalt dålig. Och nu överdriver jag inte. När den har blivit bättre ska jag börja med Aerobics och Body Toning med mest fokus på mage och rumpa ;).
Eftersom jag är nybörjare har jag inte en aning om hur, vad eller när jag ska äta. Jag har försökt med att be andra som tränar att hjälpa mig med exempel menyer för en vecka eller två, för att jag skulle få ett hum om vad jag ska äta vid de olika tiderna. Men ingen har verkat intresserad av att hjälpa. Så jag har sökt och sökt i tidningar och på nätet tills jag hittade Fitness Lifestyle och deras tips på recept från Svarta Lådan! Kanon för mig som inte vet hur jag ska sätta ihop en nyttig veckomeny :)! Tillsammans med Svarta Lådans veckomenyer finns även en utskrivbar inköpslista för varje vecka plus en detaljerad lista med varor att alltid ha i skafferiet.
 

 
 
Fitness Lifestyle skriver så här:
 
"Ät nyttigt hela veckan - recept från Svarta Lådan
Kost. Har du idétorka i köket? Svårt att äta nyttigt och varierat? Fitness Magazine har lösningen - de kompletta menyerna från vårt uppskattade samarbete med Svarta Lådan. Fitness matkasse ger dig recept och inköpslista för fem måltider om dagen - hela veckan.

Dygnets 24 timmar räcker inte till allt, så är det bara. Vi som bestämt oss för att prioritera träning och riktig mat måste ofta dra ner på annat som vi inte tycker är lika viktigt. Ändå kan det vara svårt att få vardagen att gå ihop. Fitness Matkasse underlättar din matplanering och förbättrar dina matvanor. Varje torsdag fram till jul får du en komplett veckomeny, med mellanmål och allt, noggrant sammansatt och näringsberäknad av kostföretaget Svarta Lådan. Följ vår inköpslista och handla hem exakt det som behövs för nästa vecka.

Det går förstås också att freestajla lite i köket med vår veckomeny som bas, till exempel laga dubbla portioner av varje middag och ta med i lunchlådan nästa dag. Gör du på det viset kan du köra samma veckomeny i två veckor, med de kvarvarande lunchrecepten som huvudmål. Eller vill du kanske bara plocka enstaka luncher och mellanmålstips ur veckomenyerna? Gör så!"

 

Jag är så glad att jag hittade denna sidan. Nu har jag tips att använda mig av tills jag har lärt mig att kombinera ihop mina egna menyer. Wiiie! Jag kommer eventuellt (har inte riktigt bestämt mig för det där ännu) att lägga ut före och efter bilder på mig för att visa resultat, och jag kommer att lägga ut mina mått vecka för vecka. Detta i en ny kategori som ska heta Kost och Träning. Mest för att själv se mina resultat och bli peppad :).

 


  

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej