Ja, nu är det nytt år igen och dags att uppfylla sitt nyårs-löfte. Detta året har jag lovat mig själv att ta mycket bättre hand om min kropp. Det där med att sluta röka gick inte speciellt bra måste jag erkänna med stor skam över min dåliga karaktär. Men jag ska ta tag i det nu. För jag ska verkligen bruka allvar med att träna, få ner midjemåttet och lyfta rumpan detta året. Och när det är gjort ska jag fortsätta att hålla mig i form. Nu är jag dödligt trött på bilringarna, den slappa rumpan och begynnande gäddhäng på triceps. Vartenda år, strax innan sommaren, har man i panik lovat sig själv en vältrimmad kropp inför strand-premiären. Men har det bivit av? Icke. Men nu har jag gett mig fasen på att det ska bli av. Jag ska ha en vältränad kropp och jag ska behålla den oxå. Bara för att man blir äldre finns det ingen anledning att låta kroppen förfalla. Träning och rökning hör ju definitivt inte ihop, därför måste cigaretterna bort. En annan, större anledning till att jag ska sluta röka nu är fåfänga. Tänderna och naglarna på fingrarna man håller ciggen mellan blir gula. Hur fräscht är det på en skala? Huden åldras och man luktar illa ur munnen, på kläderna och i håret. Nä fy bubblan. Nu får det vara nog! Jaa, det får det! Min ekonomi räcker inte till för att kunna träna som jag vill, nämligen på gym, men jag får helt enkelt göra det som kan göras här hemma så länge. Trampa på min Step-up maskin, ta raska och långa promenader med Lillan i skogen och de där jobbiga men gratis övningarna för mage och rumpa. Imorgon kör jag igång på allvar. För att hålla koll på hur det går med mage, midja och rumpa kommer jag att mäta omkrets med måttband och föra protokoll. För nu har jag bestämt mig och när jag väl har gått in för något som jag verkligen vill då händer det saker. Envishet är inte bara negativt. Så önska mig lycka till och ta tag i dina egna nyårs-löfte. Jag hoppas att du oxå lyckas med de förändringar du har bestämt dig för att göra.




¡Hasta la vista mis compañeros!

1 kommentarer

pernilla

08 Jan 2010 02:29

Nyss kakat pizza med anna och kanner att jag ockso vill joina din goda karaktar detta oret! Lycka till for dig och jag ska banne mig klara det sjalv med, haha:D

Kommentera

Publiceras ej