Skådespelare. Dessa fantastiska, glamourösa, ouppnåeliga och ofta skandalomsusade människor som roar och fascinerar oss. De får oss att skratta, gråta, bli irriterade, rädda och arga i sina tolkningar av de roller de har i filmerna vi väljer att se. Vad vore väl livet utan dem om inte ganska tråkigt. Och alla har vi våra favoriter. Mina absoluta favoriter är


Visst finns det väl kanske många som är bättre skådespelare än just dessa båda, men de är ändå mina favoriter.

Sen finns det några skådespelare som jag tycker väldigt mycket om, men som jag aldrig kommer ihåg namnet på, hur många gånger jag än kollar upp dom på nätet. Dessa kallar jag för Doldisar. Två av dessa är


Och ja. Jag var faktiskt tvungen att kolla upp deras namn igen. Hmmm. Ett mycket konstigt fenomen. Ännu konstigare är att jag förmodligen har glömt vad dom heter igen sekunden efter jag loggat ut från bloggen. Nåja. Jag tycker mycket om dom i alla fall. 

Sen har vi skådisarna som jag alltid blandar ihop, trots att dom egentligen inte alls är lika. Bland dem har vi
















Detta är ganska förvirrande när man ska försöka komma ihåg vem som spelade i vilken film. Jag kan fortfarande inte säga om det är Samuel L Jackson eller Laurence Fishburne som spelar Morpheus i Matrix.

Säga vad man vill om skådespelare, superkända eller mindre kända. Jag tycker de gör ett fantastiskt jobb och de lämnar oss aldrig helt oberörda. Trots att de lever ett, i våra ögon, rikt och glammigt liv så har de det inte lätt. De kan inte visa sig ute utan att paparazzi eller fans kastar sig handlöst över dom. De har en ständig press på sig att prestera eller bli glömda för nya förmågor och de måste alltid se så bra ut som möjligt för att inte hamna på stora bilder i skvallertidningar med förnedrande och elaka kommentarer om hur de ser ut utan smink eller hur de har åldrats. Nej tack. Jag hade inte velat byta med dem, förutom kanske plånbok då. Min är alltid tom till skillnad från deras. Skämt åsido. Jag är glad att skådespelarna finns eftersom jag fullkomligt älskar film. De förgyller min vardag och ger mig mer än de någonsin kommer att få veta. Så tack alla stjärnor för att ni finns.





1 kommentarer

pernilla

12 Jun 2010 15:09

Naaa sötis! :D Tack så mycket för de lyckoorden! Och många kraar till härliga Sverige och avundsjukan står i att ni snart firar midsommar!

Kommentera

Publiceras ej