I morse hände nog det sjukaste jag har varit med om tror jag. Jag gick som vanligt ut i morgonrocken med Lillan (min dvärgpudel), för att hon skulle få morgonkissa. Båda katterna Mitzi och Molly satt som vanligt och jamade för full hals i fönstret. Men vad som inte brukar hända är att när jag skulle gå in igen så var altandörren låst! En liten röd katt vid namn Molly hade hängt sig på handtaget och låst mig ute! I morgonrocken! Jaha. Det var ju kul. Ytterdörren var ju förståss också låst. Som tur var så hade jag min mobiltelefon med mig ut, så det var bara att ringa till hyresvärden och be honom komma och öppna för lilla mej. Han skrattade gott vill jag lova. Efter en stund hängde Molly ännu en gång i handtaget. Med bultande hjärta och spänd förväntan såg jag hur handtaget nu såg ut att vara tillräckligt vridet för att jag skulle kunna komma in. Jag kände på dörren. Jo! Det gick! Jag ringde snabbt till hyresvärden och sa att katten hade släppt in mig igen, så han kunde vända om och köra hem. Detta låter helt osannolikt, jag vet. I alla fall att Molly skulle lyckas trycka till handtaget från andra hållet också, så att dörren öppnades. Men det är helt sant. Konstig liten dam, den där Molly. Hädanefter kommer jag att stänga in katterna i sovrummet när jag går ut med Lillan, eller åtminstone kolla så att ytterdörren är olåst. För att föreviga denna konstiga händelse gick jag ut igen och tog kort på Molly när hon håller på handtaget till altandörren. Det var precis så där hon tryckte för att den skulle låsas. Men hur hon sen lyckades få handtaget tillbaka är för mig ett mysterium.



¡Hasta la vista mis compañeros!

2 kommentarer

Pernilla

31 Aug 2009 14:17

haha, vilken rolig katt! :D så söt bild också. Galet:)Synd ni inte kom iväg på bion. Det var en speciell film- om än lite konstig. Resenerver? Vad är det?:) det kommer kanske nästa vecka någongång. Allt bra med dig då? Kramar

Allek

11 Sep 2009 22:21

sjuuuka sjuuuka katt

Kommentera

Publiceras ej