Detta är ett uttryck man har hört många gånger. Men min erfarenhet är att det inte alls stämmer. Min dvärgpudel Lillan är uppvuxen med nio kastrerade hankatter på gården där jag bodde med mitt x i åtta och ett halvt år. Hon var bästis med alla kisarna, speciellt med Simba, vår röda tiger. Jag har en hel del film-snuttar på när de båda busar och har kul. Min äldste katt, Peps, (som tyvärr gick bort 4 månader innan han skulle fylla 15 år), tog på sig uppgiften att fostra både Lillan och de andra katterna. Det lyckades han bra med tycker jag. Jag och x:et kallade honom för morfar. Ett annat exempel är när jag flyttade till min nuvarande lägenhet, och grannens katt Kitty kom in och la en kull kisebebisar hos mej. Jag behöll två av dem och skänkte bort de andra. Dessa två, Ling-Ling och Pytte, diade på Lillan så hon fick mjölk! Jodå, det är sant! Många gånger var det hon själv som gick fram till dem och lade sig till rätta för att de skulle dia. Det såg verkligen både underbart och konstigt ut. Djur är fantastiska. Nu är Lillan styvmamma till Ling-Lings bebis, Mitzi. Dom brukar busa så mattorna flyger och sover tillsammans bredvid mej i sängen. Det konstiga är att det går bra med andra hundar också. Jag brukar passa en underbar liten chihuahua som heter Ludde. Och när han är hos mej så leker dom alla tre. Så det där uttrycket 'som hund & katt' stämmer inte i min värld i alla fall. Där tycks djuren tro att dom är av samma sort allihop. Här kommer lite foton. Titta o njut. Vissa av bilderna är tagna med mobiltelefon med dålig kamera. Tyvärr.


Ludde & Lillan tittar konfunderat på Mitzi...



Okej, du får väl vara med då. Kom igen!


Lillan & Mitzi sover under bordet hemma hos mamma.
Kompisarna Lillan & Mitzi sover.


Lillan & Mitzi leker på klätterställningen.
Jag vill ligga hos dej kompis...


Pytte & Lillan sover på bordet
Pytte & Lillan sover.


LingLing & Lillan sover
LingLing & Lillan vilar.


LingLing & Pytte diar på Lillan.
LingLing & Pytte diar på Lillan!


Lillan & Myran sover tätt ihopslingrade.
Myran & Lillan sover.


Lillan med alla kisepojkarna på gården där jag bodde med mitt x i 8 och ett halvt år.
En av grabbarna...


Lillan & Laban i fönstret
Laban & Lillan kollar ut genom fönstret.


En liten matstund...
Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här bilden. Den är visserligen inte
på hundar och katter, men dock är den så konstig att jag ville visa den.
Detta är alltså tre halvårsgamla hankatter. De båda vita, Laban & Kasper,
försöker dia på Simba, och Simba diar på sig själv!!! Hmmm. Hur normalt
är detta kan man fråga sig. Ja inte vet jag. Men roligt är det.



¡Hasta la vista!

2 kommentarer

Allek

04 Mar 2009 09:45

haha, ja vilka små vidunder;)

AnnA

09 Mar 2009 02:00

Vad lycklig jag blev av att få se lite bilder på odjuren. :) Saknar min lilla Ludde bebis! Hur har du de annars?

Kommentera

Publiceras ej