Den första dagen på mitt nya och sunda liv kunde väl ha blivit bättre. Rökningen, eller rättare sagt icke-rökningen, har gått bra i alla fall. Jag har inte rökt ett bloss på hela dagen. Det kändes dock lite taskigt att be mina gäster att gå ut och röka i kylan. Men hade dom inte gjort det så hade jag nog bett om en cigarett eller tio. Jag vet att jag har dålig karaktär, så varför utsätta mig själv när jag vet att jag inte kan motstå något? Träningen var det värre med. Jag kunde bara inte förmå mig att gå ut med mina stavar i skogen. Vi hade som mest -16,6 grader ute idag, och jag lyckades övertyga mig själv om att det var åt helsike för kallt för min första dagliga motionsrunda. Jag sa ju att jag har dålig karaktär. Nåja. Imorgon ska jag inte vara en sådan push-over. Jag har ju faktiskt äntligen fått loss tummen och köpt mig ett underställ. Vantar och mössa har jag också. Jag lär ju inte behöva oroa mig över att möta Johnny Depp i skogen i lilla Vittskövle, så det spelar väl ingen roll om jag ser ut som ortens by-fåne. Dock "steppade" jag en stund på min step-up och gjorde de numera dagliga mag- och rumpövningarna. De har jag hållt på med i nästan en vecka, och jag måste erkänna att även om det inte syns något ännu så känns det minsann riktigt ordentligt. Men det är en skön känsla med träningsvärk. Då vet man att man gör något som är bra. Jag har inte mätt och skrivit ner mina mått ännu heller. Men det ska jag göra imorgon. Det ska bli kul att få se, svart på vitt, om min träning ger resultat. Spännande, spännande.




 ¡Hasta la vista mis compañeros!

4 kommentarer

allek

12 Jan 2010 23:45

tss när jag går, går jag så fort att jag inte syns.. SÅ DET SÅ!!!!!!!!!

allek

27 Jan 2010 23:02

uppdatera

Anonym

10 Feb 2010 00:57

Ja verkar som du kom till dag ett sen tog de slut?

Sussi

17 Feb 2010 20:17

Okej, okej, jag skaaaa =D

Kommentera

Publiceras ej