Jag har fått böter. För fortkörning! Jag som alltid retar mej och skäller på dom som kör för fort förbi mitt hus. Snacka om ödets ironi. 2400 kronor blev summan av kardemumman för detta idiotiska misstag som utspelade sig vid kyrkan här i Vittskövle. Jag släpper alltid gasen när jag kommer till 50-skylten och låter bilen bromsa ner själv. Hastigheten brukar sjunka ner till 30 lagom till 30-skylten. Men inte denna gången tydligen. Surt sa räven. I fortsättningen kommer jag att bromsa själv istället för att låta bilen motorbromsa. Vilket ödestigert misstag för någon med så dålig ekonomi som jag. Men vad gör man? Det är bara till att betala och se glad ut. Detta får bli både den första och den sista gången jag får fortkörningsböter, that's for sure!




¡Hasta la vista mis compañeros!

1 kommentarer

Anonym

18 Aug 2009 18:51

haha, vilken rolig bild du hittade dock:D Jag ska till malaga den 13 september och för att ha tak över huvudet blir det hos mor och far fröken nilsson kommer krascha i fortsättningen:P men det blir nog kortvarigt. satsar på att komma in i i växjö till nästa höst. ta hand om dig! kram

Kommentera

Publiceras ej