Sommaren. Åh, som jag har längtat. Denna veckan har varit helt underbar. I måndags var jag med Lisa, Kajsa och Cissi på Kantarellbadet i Åhus. Det var så skönt. Äntligen får vi njuta av solen igen. Vi tog oss ett dopp i bassängen också. De sa att det var 25 grader i vattnet, men det kändes som 12 tyckte vi. Fast det var skönt i alla fall. Igår skulle jag följt med Allek, Louise och Henke till stranden, men jag var för trött. La mig två timmar på altanen i stället. På kvällen blev det korv-grillning på Henkes altan med Henke själv så klart, Louise, Allek och Danne. Det var super-nice. Tänk om livet alltid hade varit så skönt och mysigt som det har varit denna veckan. Det hade jag gillat. Det perfekta vädret, enligt mig, är strålande solsken och minst 25 grader varmt på dagarna, och ett hällande regn om nätterna. Snacka om perfekt! Då hade naturen fått sin beskärda del av vatten och vi människor hade kunnat njuta till kropp och själ av sommarvärmen. Men den är här nu, så passa på och njut. Tids nog kommer hösten krypande med kyla, blåst och regn. Ett bra visdomsord: "Dröm om morgondagen, minns gårdagen och lev idag".




¡Hasta la vista mis compañeros!

Kommentera

Publiceras ej